Τηλεφωνικές Παραγγελίες: 28310 54540 | Δωρεάν Μεταφορικά με αγορές άνω των €80

Όροι Χρήσης

Terms of Sale

Όροι Χρήσης

  

Όροι Χρήσης
------------------------
Το www.seesmart.gr είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έκθεσης και διάθεσης προϊόντων μέσω του Διαδικτύου της επιχείρησης Σταγκουράκης Δ. Ιωάννης Οπικού -Οπτομέτρη που εδρέυει στο Ρέθυμνο Κρήτης στην Ελλάδα. Πριν εισέλθετε στο ηλεκτρονικό κατάστημα και περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα μας, σας καλούμε να συμβουλευτείτε τους κάτωθι όρους και προϋποθέσεις, που εφαρμόζονται ειδικά για τη χρήση του ηλεκτρονικού καταστήματος, που βρίσκεται στην διεύθυνση www.seesmart.gr Βεβαιωθείτε ότι συμφωνείτε με τους κάτωθι όρους και προϋποθέσεις διότι η περαιτέρω χρήση και η περιήγηση σας στην άνω ιστοσελίδα www.seesmart.gr συνεπάγεται την ρητή και ανεπιφύλακτη συγκατάθεση και συναίνεση σας με αυτούς.
 
1. Όροι
Το www.seesmart.gr διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιεί μονομερώς ή να ανανεώνει τους παρόντες όρους και τις προϋποθέσεις των συναλλαγών, που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, σύμφωνα με τις ανάγκες της και τα συναλλακτικά ήθη. Το www.seesmart.gr αναλαμβάνει την υποχρέωση να ενημερώνει τους χρήστες για τυχόν τροποποιήσεις καθώς και για οποιαδήποτε αλλαγή, μέσα από την ιστοσελίδα του παρόντος ηλεκτρονικού καταστήματος. Διευκρινίζεται ότι η αλλαγή όρων δεν καταλαμβάνει παραγγελίες τις οποίες έχετε ήδη κάνει.
 
 
2. Παρεχόμενες πληροφορίες & Προϊόντα
Τοwww.seesmart.gr δεσμεύεται ως προς την πληρότητα και την εγκυρότητα των πληροφοριών που παρατίθενται στην ιστοσελίδα, υπό την επιφύλαξη τυχόν τεχνικών ή τυπογραφικών λαθών, που έχουν διαφύγει της προσοχής ή έχουν προκύψει ακούσια ή λόγω τυχόν διακοπών λειτουργίας της ιστοσελίδας εκ λόγων ανωτέρας βίας.
 
3. Περιορισμός ευθύνης
Το ηλεκτρονικό κατάστημα www.seesmart.gr δεν φέρει ευθύνη για τυχόν τεχνικά προβλήματα που τυχόν παρουσιασθούν στους χρήστες όταν επιχειρούν την πρόσβαση στον δικτυακό τόπο και κατά την διάρκεια αυτής και έχουν σχέση με τη λειτουργία ή συμβατότητα της δικής τους υποδομής με τη χρήση του δικτυακού τόπου. Επίσης, ουδεμία ευθύνη έχει για πράξεις ή παραλείψεις τρίτων και ιδιαίτερα μη επιτρεπόμενες παρεμβάσεις τρίτων σε προϊόντα ή/και υπηρεσίες ή/και πληροφορίες που διατίθενται μέσω αυτού.
 
4. Δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας
Όλο το περιεχόμενο των ιστοσελίδων (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά), που αναρτάται από το www.seesmart.gr , συμπεριλαμβανομένων εικόνων, γραφικών, φωτογραφιών, σχεδίων, κειμένων, παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του www.seesmart.gr και προστατεύονται κατά τις σχετικές διατάξεις του ελληνικού δικαίου, του ευρωπαϊκού δικαίου και των διεθνών συμβάσεων.
Απαγορεύεται οποιαδήποτε αντιγραφή, αναλογική / ψηφιακή εγγραφή και μηχανική αναπαραγωγή, διανομή, μεταφορά, downloading, μεταποίηση, μεταπώληση, δημιουργία παράγωγης εργασίας ή παραπλάνηση του κοινού σχετικά με τον πραγματικό παροχέα του Περιεχομένου των διαδικτυακών τόπων. Τυχόν αναπαραγωγή, επανέκδοση, μεταφόρτωση, ανακοίνωση, διάδοση ή μετάδοση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του περιεχομένου με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς επιτρέπεται μόνο κατόπιν προηγούμενης γραπτής άδειας από το www.seesmart.gr ή οιουδήποτε άλλου νόμιμου δικαιούχου των ανωτέρω πνευματικών δικαιωμάτων.
Τα ονόματα, εικόνες, λογότυπα και διακριτικά γνωρίσματα που αντιπροσωπεύουν το ηλεκτρονικό κατάστημα www.seesmart.gr ή/και τρίτα μέρη συμβεβλημένα με αυτό καθώς και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, είναι αποκλειστικά σήματα και διακριτικά γνωρίσματα του www.seesmart.gr ή/και των άνω τρίτων μερών και προστατεύονται από τους ελληνικούς, κοινοτικούς και διεθνείς νόμους περί εμπορικών σημάτων και βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας και αθεμίτου ανταγωνισμού.
Σε κάθε περίπτωση η εμφάνισή και έκθεση τους στις ιστοσελίδες www.seesmart.gr δεν θα πρέπει κατά κανένα τρόπο να εκληφθεί ως μεταβίβαση ή εκχώρηση άδειας ή δικαιώματος χρήσης τους.
Εργα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων που συγκαταλέγονται στο www.seesmart.gr έχουν τεθεί καλόπιστα και για λόγους ενημέρωσης. Ευνόητο είναι, ότι θα αφαιρεθούν εφόσον ζητηθεί από τους δικαιούχους.
 
5. Υποχρεώσεις Χρήστη
Οι χρήστες των ιστοσελίδων www.seesmart.gr αποδέχονται ότι δεν θα χρησιμοποιούν αυτές και το ηλεκτρονικό κατάστημα για αποστολή, δημοσίευση, αποστολή με e-mail ή μετάδοση με άλλους τρόπους οποιουδήποτε περιεχομένου είναι παράνομο, βλαβερό, απειλητικό, προσβλητικό, ενοχλητικό, συκοφαντικό, δυσφημιστικό, χυδαίο, άσεμνο, λιβελογραφικό, αποτελεί παραβίαση του απορρήτου κάποιου άλλου, δείχνει εμπάθεια, ή εκφράζει φυλετικές, εθνικές ή άλλες διακρίσεις, δύναται να προκαλέσει βλάβες σε ανήλικους με οποιονδήποτε τρόπο, δεν δικαιούται να μεταδοθεί σύμφωνα με την νομοθεσία ή τις συμβατικές ή διαχειριστικές σχέσεις (όπως εσωτερικές πληροφορίες, ιδιοκτησιακές και εμπιστευτικές πληροφορίες που αποκτήθηκαν ή αποκαλύφθηκαν ως μέρος εργασιακών σχέσεων ή που καλύπτονται σε συμφωνίες εμπιστευτικότητας), παραβιάζει οποιαδήποτε ευρεσιτεχνία, εμπορικό σήμα, εμπορικό μυστικό, πνευματικά δικαιώματα ή άλλα ιδιοκτησιακά δικαιώματα τρίτων, περιέχει ιούς λογισμικού ή οποιουσδήποτε άλλους κώδικες, αρχεία ή προγράμματα, που έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την διακοπή, την πρόκληση βλάβης, την καταστροφή ή παρεμπόδιση της λειτουργίας οποιουδήποτε λογισμικού ή υλικού υπολογιστών, ηθελημένα ή αθέλητα παραβαίνει την ισχύουσα ελληνική και κοινοτική νομοθεσία και των διατάξεων αυτής, δύναται να παρενοχλήσει τρίτους με οποιοδήποτε τρόπο και οποιοδήποτε περιεχόμενο χρησιμοποιείται για συλλογή ή αποθήκευση προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
 
6. Ασφάλεια
Το www.seesmart.gr αναγνωρίζει τη σημασία του θέματος της ασφαλείας των Προσωπικών σας Δεδομένων καθώς και των ηλεκτρονικών σας συναλλαγών και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, με τις πιο σύγχρονες και προηγμένες μεθόδους, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια σας. Όλες οι πληροφορίες, οι οποίες σχετίζονται με τα προσωπικά σας στοιχεία και τις συναλλαγές σας, είναι ασφαλείς και απόρρητες. Η ασφάλεια του Ηλεκτρονικού καταστήματος www.seesmart.gr επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες μεθόδους:
Αναγνώριση Πελάτη
Οι κωδικοί που χρησιμοποιούνται για την αναγνώρισή σας είναι δύο: το Όνομα Χρήστη (e-mail ή username) και ο Προσωπικός Μυστικός Κωδικός Ασφαλείας (password), οι οποίοι κάθε φορά που τους καταχωρείτε σας παρέχουν πρόσβαση με απόλυτη ασφάλεια στα προσωπικά σας στοιχεία.
Σας δίνεται η δυνατότητα να μεταβάλλετε τον Προσωπικό Μυστικό Κωδικό Ασφαλείας (password). Ο μόνος που έχει πρόσβαση στα στοιχεία σας είστε εσείς μέσω των ανωτέρω κωδικών και είστε αποκλειστικά υπεύθυνοι για την διατήρηση της μυστικότητάς και απόκρυψης του από τρίτα πρόσωπα. Σε περίπτωση απώλειας του ή διαρροής του θα πρέπει να προβείτε στην άμεση ειδοποίηση μας, αλλιώς το ηλεκτρονικό κατάστημα www.seesmart.gr δεν ευθύνεται για την χρήση του μυστικού κωδικού από μη εξουσιοδοτημένο πρόσωπο. Σας συνιστούμε, για λόγους ασφαλείας, να αλλάζετε το password σας σε τακτά χρονικά διαστήματα και να αποφεύγετε τη χρήση των ίδιων και εύκολα ανιχνεύσιμων κωδικών (π.χ. ημερομηνία γέννησης). Επίσης σας προτείνουμε να χρησιμοποιείτε όχι μόνο γράμματα και αριθμούς αλλά και σύμβολα και τη δημιουργία password.
Απόρρητο Συναλλαγών
Η τήρηση του απορρήτου θεωρείται αυτονόητη. Οι ίδιες βασικές αρχές που διέπουν τις κλασσικές συναλλαγές ισχύουν και στην περίπτωση του e-commerce (ηλεκτρονικού εμπορίου). Όλες οι πληροφορίες που διαβιβάζονται από τον χρηστή /μέλος στο www.seesmart.gr είναι εμπιστευτικές και έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να γίνεται χρήση τους μόνο στο μέτρο που αυτό κρίνεται αναγκαίο στο πλαίσιο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Για τη δική σας ασφάλεια, θα πρέπει και εσείς να χειρίζεστε όλες τις πληροφορίες που παρέχονται μέσω της υπηρεσίας ως εμπιστευτικές και απόρρητες και να μην προβαίνετε σε οποιαδήποτε αποκάλυψή τους σε τρίτα πρόσωπα.
 
7. Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Κατά την επίσκεψή σας στις σελίδες του www.seesmart.gr είναι πιθανό να σας ζητηθεί να δηλώσετε προσωπικά σας στοιχεία που σας αφορούν (όνομα, επίθετο, ηλεκτρονική διεύθυνση, διεύθυνση αποστολής προϊόντων κλπ.) κατά κανόνα για να διεκπεραιώσουμε παραγγελίες σας. Τα τυχόν προσωπικά δεδομένα που δηλώνετε οπουδήποτε στις σελίδες και τις υπηρεσίες των διαδικτυακών τόπων www.seesmart.com, τηρούνται αποκλειστικά και μόνο για λόγους που αφορούν τις συναλλαγές σας μαζί μας, την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και την διασφάλιση της λειτουργίας της αντίστοιχης υπηρεσίας και δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν από οποιονδήποτε τρίτο (με εξαίρεση όπου προβλέπεται από το Νόμο στις αρμόδιες και μόνο αρχές).
Σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή ο χρήστης διατηρεί το δικαίωμα ενημέρωσης ή και αντίρρησης στην περαιτέρω επεξεργασία των στοιχείων του σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
 
8. Yπαναχώρηση
Ο πελάτης έχει δικαίωμα υπαναχώρησης υπό τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 2251/1994 περί προστασίας του καταναλωτή, όπως αυτές έχουν τροποποιηθεί και κατόπιν συνεννοήσεως με την εταιρεία, επιστρέφοντας το αγαθό στην αρχική του κατάσταση (πλήρες και στην συσκευασία παραλαβής η οποία πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση χωρίς να είναι σκισμένη ή τσαλακωμένη) αποκλειόμενης της επιβάρυνσής του με δαπάνη άλλη από τα έξοδα αποστολής και επιστροφής.
Στην περίπτωση αυτή το www.seesmart.gr υποχρεούται να επιστρέψει τα καταβληθέντα από τον πελάτη ποσά εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών, από την ημερομηνία υπαναχώρησης του πελάτη.
 
9. Πολιτική αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων
Το www.seesmart.gr παρέχει τη δυνατότητα αντικατάστασης του ελαττωματικού προϊόντος που παρέδωσε μετά την διεκπεραίωση ηλεκτρονικής παραγγελίας.
Το προϊόν πρέπει να μην έχει υποστεί αντικανονική χρήση, να είναι πλήρες και στην συσκευασία παραλαβής η οποία πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση χωρίς να είναι σκισμένη ή τσαλακωμένη.
 
10. Ακύρωση Παραγγελίας
Η παραγγελία σας μπορεί να ακυρωθεί πριν την αποστολή των προϊόντων, είτε με τηλεφωνική επικοινωνία (28310-35300) είτε με email στο info@otticamall.gr.
 
11. Χρόνος Αποστολής παραγγελιών
Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την εκτέλεση της παραγγελίας σας είναι 1-3 εργάσιμες ημέρες εφόσον τα προιόντα που παραγγείλατε είναι άμεσα διαθέσιμα. Ο χρόνος παράδοσης μίας παραγγελίας διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο αποστολής/παραλαβής που έχετε επιλέξει καθώς και τον προορισμό.
 
12.Τιμές των πωλούμενων προϊόντων
Στις τιμές που αναγράφονται στους σχετικούς καταλόγους δίπλα από κάθε προϊόν περιλαμβάνεται το ΦΠΑ (23%). Οι τιμές αυτές αφορούν τις ποσότητες οι οποίες είναι διαθέσιμες, ενώ το www.otticagroup.com επιφυλάσσεται του δικαιώματός του να αναπροσαρμόζει τις τιμές.
 
 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ:

Γνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα και τους ανασταλτικούς παράγοντες ,όσο αφορά τις διαδικτυακές αγορές ,αποφασίσαμε και καταφέραμε να απλοποιήσουμε την,

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ-ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ  ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ: 

 

1.       ΛΟΓΩ ΛΑΘΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ:

Στην περίπτωση αυτήν ,αναλαμβάνουμε ολοκληρωτικά τα έξοδα των αποστολών(και την επιστροφή από εσάς και την νέα αποστολή από εμάς του σωστού προϊόντος).

Βέβαια ,βασική και αδιαπραγμάτευτη παράμετρος ,είναι το προϊόν, το οποίο και παραλάβατε ,όπου διαπιστώσατε ότι είναι λάθος ,θα πρέπει να είναι στην 

ΑΡΧΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Για να έχει κάποιος το δικαίωμα να κάνει αυτήν την αλλαγή ,θα πρέπει να μας ενημερώσει 14 ημερολογιακές μέρες από την ημέρα που παρέλαβε το προϊόν   με τους παρακάτω τρόπους:

Α)τηλεφωνικά στο 28310-35300

Β)μέσω εμαιλ στο info@otticamall.gr

To μόνο που έχετε να κάνετε είναι να περιμένετε μετά , την  εταιρεία qurier  ,όπου και με δικά μας έξοδα ,θα έρθει να σας παραδώσει το καινούργιο προϊόν  και να παραλάβει το λάθος.

Βέβαια θα πρέπει να παραδώσετε και όλα τα λογιστικά παραστατικά που θα σας έχουμε αποστείλει.

2.       ΛΟΓΩ ΛΑΘΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΛAΤΗ

Σ’ αυτήν την περίπτωση ,όπου και είναι πιο ιδιαίτερη ,την χωρίζουμε σε 2 κατηγορίες :

α)ΓΥΑΛΙΑ ΟΡΑΣΕΩΣ  και

 β)ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Α) ΓΙΑ ΤΑ ΓΥΑΛΙΑ ΟΡΑΣΕΩΣ :ή τα ηλίου όπου βάζουμε βαθμούς μέσα  και για τον λόγο ότι τα γυαλιά σας κατασκευάζονται με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας ,με άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό και με την επίβλεψη οπτικού και επειδή υπάρχει η παράμετρος ότι παραγγέλλονται και οι φακοί οράσεως ,σε περίπτωση που δεν σας βοηθούν  και επειδή είναι φυσιολογικό να χρειαστείτε 14 μέρες να τα συνηθίσετε ,θα πρέπει να μας ενημερώσετε ΑΜΕΣΩΣ  είτε τηλεφωνικά ,είτε μέσω email για την πιθανότητα αυτή.

Σ ‘ αυτήν την περίπτωση  ενημερώνεται και τον οφθαλμίατρο σας και εάν συνεχίζεται και μετά το πέρας των 7 ημερών επικοινωνούμε ξανά για να μας ενημερώσετε για την πορεία των γυαλιών σας ,όπου και θα προσπαθήσουμε να βρούμε την πιο συμφέρουσα και άμεση λύση για εσάς.

Β)ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ:

Σ αυτήν την κατηγορία ,τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά .Εάν κάνατε κάποιο λάθος ή εάν θα θέλατε κάποιο άλλο προϊόν ,εάν είχατε λάβει το προϊόν χωρίς χρέωση (αγορές άνω των 40ευρώ)δεν χρεώνεστε ούτε την παραλαβή του νέου σας προϊόν.

 

3.ΕΠΙΣΤΡΟΦΉ ΧΡΗΜΑΤΩΝ:

·         Στην περίπτωση ,όπου στην οποία και για κάποιο λόγο θα θέλατε να σας επιστραφούν τα χρήματά σας για την αγορά ΓΥΑΛΙΩΝ ΗΛΙΟΥ. Πρέπει να μας ενημερώσετε μέχρι και την επόμενη ημέρα της παραλαβής του εμπορεύματος. Τα χρήματα θα σας επιστραφούν  έως και 10 μέρες από την κοινοποίηση σας.

ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ(προσοχή)ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Μ ‘ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΑΡΑΔΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΑΝ.

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ Σ ‘ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ!!!

·         Στην περίπτωση ,όπου στην οποία και για κάποιο λόγο θα θέλατε να σας επιστραφούν τα χρήματά σας  για την αγορά ΓΥΑΛΙΑ ΟΡΑΣΕΩΣ.

Σας αναφέρουμε παραπάνω τον τρόπο ,με την άμεση ενημέρωση  μας ,από εσάς.

Στην περίπτωση ,όπου στην οποία και για κάποιο λόγο θα θέλατε να σας επιστραφούν τα χρήματά σας για την αγορά ΦΑΚΩΝ ΕΠΑΦΗΣ,ΥΓΡΩΝ ΦΑΚΩΝ ΕΠΑΦΗΣ ,ΜΟDE,BΟΗΘΗΜΑΤΑ,ΑΞΕΣΟΥΑΡ  Κ.Α .Στην περίπτωση αυτήν  μας ενημερώνετε για την πιθανότητα αυτήν  και Βέβαια ,βασική και αδιαπραγμάτευτη παράμετρος ,είναι το προϊόν, το οποίο και παραλάβατε ,όπου διαπιστώσατε ότι θα θέλατε να το αλλάξετε ,θα πρέπει να είναι στην  ΑΡΧΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΩΕΤΕΡΙΚΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Για να έχει κάποιος το δικαίωμα να κάνει αυτήν την αλλαγή ,θα πρέπει να μας ενημερώσει 14 ημερολογιακές μέρες, από την ημέρα που παρέλαβε το προϊόν   με τους παρακάτω τρόπους:

Α)τηλεφωνικά στο 28310-35300

Β)μέσω email στο info@otticamall.gr

·         To μόνο που έχετε να κάνετε είναι να περιμένετε μετά ,την qurier  ,όπου και με δικά μας έξοδα ,θα έρθει να σας παραδώσει το καινούργιο προϊόν  και να παραλάβει το παλιό, εάν είχατε λάβει το προϊόν χωρίς χρέωση (αγορές άνω των 40ευρώ) δεν χρεώνεστε ούτε την παραλαβή του νέου σας προϊόν. Σε διαφορετική περίπτωση όπου το προιον που σας ενδιαφέρει δεν ξεπερνά τα 40 ευρώ θα επιβαρυνθείτε ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΠΡΟΣ ΕΜΑΣ.

      Σε περίπτωση όπου το προιον που σας ενδιαφέρει δεν ξεπερνά τα 80 ευρώ, τα ελάχιστα μεταφορικά σας θα είναι 3,50 ευρώ.

 

 


SUMMARY
Please read the following Terms and Conditions before placing your order. When you place an order you will be asked to confirm that you have read and agreed to these Terms and Conditions. You will not be able to proceed with the order if you do not agree to these Terms and Conditions. If your order is accepted, they will be part of a legally binding contract between WizOpt.com and you (“the Buyer”).A contract will be made when WizOpt.com accepts an order.

These Terms and Conditions include information which WizOpt is required to provide to the Buyer under consumer protection law before entering into a contract. Where an order is placed through WizOpt’ website, the Buyer should print out a copy of the order and these Terms and Conditions so as to keep a permanent paper copy.
The contract will consist of the order, WizOpt’s confirmation of the order and these Terms and Conditions. The Buyer should therefore print out the confirmation of the order when the Buyer receives it. The Buyer must also print out these Terms and Conditions at that stage if that was not done when placing the order.
The main characteristics of the Goods, the price of the Goods and the delivery charge for postage and packing are stated on WizOpt’s website. The Contract Price will be the price and delivery charge as stated on the website at the time of the order, plus VAT where applicable, subject to correction or cancellation of the order at the option of the Buyer in the event of any mistake in the price stated on the website. The description of the Goods and the Contract Price will be stated in the order and confirmed in the confirmation of the order. The Buyer will be required to pay the Contract Price in full before the Goods are dispatched to the Buyer.
The Buyer has the right to cancel the contract, without giving any reason, at any time before the end of 7 working days after delivery, under Paragraph 18 of these Terms and Conditions and in accordance with the Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 2000.
However, it is important to note that this right does not apply in the case of any Goods which are specially made to the individual requirements of the Buyer. The right to cancel the contract therefore does not apply to prescription glasses or new prescription lenses fitted to the Buyer’s existing frames.
In the case of a defect in any Goods, or if any Goods do not match the description or other requirements of the contract, the Buyer will have the right to obtain a refund, or, at the option of the Buyer, the repair or replacement of the Goods in accordance with Paragraphs 24 to 28 of these Terms and Conditions. This right of refund does not apply to prescription glasses or new prescription lenses fitted to the Buyer’s existing frames in which case the Goods will be refunded or repaired or replaced in accordance with Paragraphs 24 to 28 of these Terms and Conditions.
WizOpt can be contacted by writing to its business address at Contact Us page.

1.  CONTRACT: These Terms and Conditions apply to any contract for the sale of a product (“the Goods”) by WizOpt to a customer (“the Buyer”). They apply to a consumer sale where the Buyer is a person who is not entering into the contract for a commercial purpose in the course of a business. WizOpt and the Buyer are referred to together as “the Parties”. All references to “Paragraphs” relate to Paragraphs in these Terms and Conditions.

2.  ACCEPTANCE OF AN ORDER: For the purposes of contract law, the advertising or display of information relating to any Goods on WizOpt’ website is not an offer for sale but an invitation to a prospective Buyer to offer to buy those Goods. The placing of an order is treated as an offer to buy the Goods stated in the order. The Parties do not enter into a contract until WizOpt accepts an order. Acceptance will occur when WizOpt sends an automated confirmation to the Buyer through this website or by email, at the moment when that confirmation is sent to the Buyer.

3.  CONTRACT DOCUMENTS: The contract will consist of the order, WizOpt’ confirmation of the order and these Terms and Conditions. If the Buyer wishes to change any matter or information that was stated in the order or which is set out in WizOpt’ confirmation of the order, the Buyer must contact WizOpt by email as soon as possible after receiving the confirmation, since any change will be a variation of the contract which will require the agreement of WizOpt and WizOpt might already have begun to process the order. The Buyer must notify WizOpt of any change of address by email as soon as possible if he wishes to change the address for delivery.

4.  STATUS OF BUYER: The buyer must be at least 18 years of age in order to enter into a contract with WizOpt. For the purchase of prescription spectacles or lenses, the Buyer must not be registered blind or partially sighted, and must not order on behalf of any person who is under 18 years of age.

5.  DESCRIPTION OF GOODS: The main characteristics of the Goods are stated on WizOpt’ website. For the purposes of the contract, the Goods will be identified in the order and the description will be taken to include the main characteristics stated on WizOpt’ website.

6.  PRESCRIPTIONS FOR SPECTACLE LENSES: In cases where the Buyer is ordering prescription glasses, or prescription lenses to be fitted into the Buyer’s existing glasses, the Buyer must provide WizOpt with complete and accurate details of the prescription for each lens and any other details or notes that have been included in a prescription given to the Buyer by a registered medical practitioner, registered ophthalmic optician or registered optometrist. The prescription must have been given to the Buyer following a sight test within the last two years. If the Buyer is not sure of the appropriate prescription for each lens, the Buyer must consult a registered medical practitioner, registered ophthalmic optician or registered optometrist before placing an order. Similarly, the Buyer must provide WizOpt with an accurate measurement of the pupillary distance for the spectacles. WizOpt may require the Buyer to provide WizOpt with a copy of the Buyer’s prescription at any stage during the performance of the contract, including the time when WizOpt processes the order or considers any claim by the Buyer that the Goods have been damaged in transit or delivered in a defective condition or that for any other reason they do not comply with the requirements of the contract. In all cases the prescription details stated by the Buyer in the order will be used in making the lenses unless the Parties agree to an amendment.

7.  CHANGES IN ADVERTISED PRICES: Prices stated on WizOpt’ website or in any advertising material published by WizOpt may be altered by WizOpt from time to time, in particular to take account of any increase in WizOpt’ costs in obtaining the Goods from the manufacturer or supplier or any increase in WizOpt’ production costs.

8.  CONTRACT PRICE: The “Contract Price” will be the price of the Goods as stated on WizOpt's website at the time when the Buyer places the order, plus WizOpt’ shipping charge for postage, packing and delivery by means of the appropriate mail service depending on the location of the place where the Goods are dispatched and the address for delivery, and Value Added Tax where applicable at the rate applying at that time. If the price or shipping charge stated in the order or in the confirmation of the order is not as stated on the website at the time of placing the order, it will not be binding on the Parties and WizOpt will contact the Buyer to give the Buyer the choice of correcting the mistake or not proceeding with the order. Having regard to the large volume of items listed on the website, it is not possible for WizOpt to avoid a mistake occurring in the statement of the price from time to time. WizOpt takes all reasonable action to ensure that prices stated on the website are accurate. In the event of any accidental error in stating the price, WizOpt will be under no obligation to fulfil the order at that price. WizOpt will inform the Buyer of the mistake as soon as possible and the Buyer will have the option of confirming the order at the correct price or cancelling the order. In the event of such cancellation, WizOpt will refund any payment made by the Buyer promptly in full.

9.  PAYMENT: The Buyer must pay the Contract Price in full in cleared funds before the Goods are dispatched to the Buyer. WizOpt will be entitled to full payment even though the ownership of the Goods has not yet passed to the Buyer.

10.  METHOD OF PAYMENT: Payment may be made by any means of payment which is stated on WizOpt’ website as being acceptable. Where the Buyer provides information for payment by debit card or credit card or other electronic means of payment, WizOpt may take payment of the Contract Price when the Goods are ready to be dispatched and will send written confirmation to the Buyer that the payment has been taken.

11.  AVAILABILITY: All products advertised on WizOpt’ website are subject to availability. If, for any reason beyond WizOpt’ reasonable control, SelectSpecs is not able to supply the Goods specified in the order because the Goods are no longer available to WizOpt from the manufacturer or supplier, the Buyer will not be charged for the Goods and WizOpt will refund any payment of the Contract Price already made by the Buyer. In those circumstances WizOpt will not be liable to make any other payment to the Buyer and in particular will not be liable for any loss or damage suffered by the Buyer as a result of the failure to supply the Goods. Alternatively, WizOpt may offer and the Buyer may agree to accept other Goods by way of a variation of the contract, including any consequent variation to the Contract Price. The above provisions of this Paragraph also apply where a product is advertised on the website as being of limited availability at a specially discounted price and supplies of such a product are no longer available to WizOpt from the manufacturer or supplier at a reduced price. In such a case, the Buyer may have the option of purchasing similar or other Goods at the normal price or receiving a refund. In a case where the Buyer provides WizOpt with his existing glasses for SelectSpecs to fit new prescription lenses into the frames, SelectSpecs gives no undertaking that the lenses requested by the Buyer can be fitted into those frames. If it appears to WizOpt, on examining the Buyer’s existing glasses, that the lenses requested cannot be fitted or are otherwise not suitable for those frames, and the Parties do not agree that other lenses or any other Goods will be supplied by way of variation of the contract, WizOpt will return the Buyer’s existing glasses to the Buyer at its own cost, unless it was unreasonable for the Buyer to request the lenses specified in the order. If it was unreasonable for the Buyer to do so, SelectSpecs will be entitled to charge the Buyer for SelectSpecs’ reasonable postage costs in returning them to the Buyer by means of an appropriate mail service determined by SelectSpecs. In all cases, SelectSpecs will not be obliged to refund the postage costs paid by the Buyer in sending his existing glasses to SelectSpecs for new prescription lenses to be fitted, whether new lenses are fitted or not.

12.  CHANGES MADE BY MANUFACTURER: SelectSpecs will take all reasonable steps to ensure that the Goods supplied to the Buyer match the description referred to in Paragraph 5. However, SelectSpecs might be unable to supply Goods of that description because of changes made by the manufacturer which are beyond the control of SelectSpecs. The following provisions will then apply:-

(a)  If the manufacturer makes any minor change in the design or technical specification of the Goods, which might be done, for example, to improve the construction or performance of the Goods, SelectSpecs may supply the Goods as changed even though they do not correspond exactly with the description specified in the order, provided that there is no significant difference in the appearance, performance or quality of the Goods supplied, that they are equivalent for all purposes in using the Goods, that they are of equivalent or superior value and that there is no increase in the Contract Price. In these circumstances, SelectSpecs will inform the Buyer of the minor change made by the manufacturer and the Buyer will be bound to accept the Goods as changed, subject to the Buyer’s right to cancel the contract where that right is available to the Buyer under Paragraph 18.

(b)  If the manufacturer makes any significant change in the design or technical specification of the Goods which prevents SelectSpecs from supplying Goods which correspond exactly with the description specified in the order, SelectSpecs may offer the Buyer similar Goods as an alternative, provided that the alternative Goods are of equivalent standard of performance and quality and that they are equivalent for all purposes in using the Goods. In these circumstances, SelectSpecs will inform the Buyer as soon as reasonably practicable once SelectSpecs is aware of the change. If the Buyer is not willing to accept alternative Goods, the Buyer will not be charged for the Goods and SelectSpecs will refund any payment of the Contract Price already made by the Buyer. If the Buyer chooses to receive alternative Goods of a higher or lower price than the Goods originally ordered, the Buyer will pay an appropriate further sum to SelectSpecs or SelectSpecs will refund an appropriate sum to the Buyer. The Buyer will still have the right to cancel the contract where that right is available to the Buyer under Paragraph 18.

13.  DELIVERY DATE: SelectSpecs will take all reasonable steps to ensure that the Goods are delivered to the Buyer as soon as they are available and in any event within 30 days after acceptance of the order. However, delays may occur in SelectSpecs obtaining the Goods from the manufacturer or supplier, or in producing prescription glasses or lenses, for reasons which are outside SelectSpecs’ control. If SelectSpecs becomes aware of any matter which indicates that delivery may be delayed beyond the period of 30 days after acceptance of the order, SelectSpecs will immediately inform the Buyer within that period. In any case where SelectSpecs expects that delivery can be achieved within 45 days after acceptance of the order, SelectSpecs may extend the latest date for delivery to 45 days on notifying the Buyer, without requiring the Buyer’s agreement at that stage. In any other case, SelectSpecs may invite the Buyer to agree to a period for delivery longer than 45 days. If a longer period is agreed, SelectSpecs will send notice of confirmation of the agreement to the Buyer. If the Buyer is not willing to accept a longer period, the Buyer may cancel the contract and in those circumstances the Buyer will not be charged for the Goods and SelectSpecs will refund any payment of the Contract Price already made by the Buyer.

14.  DELIVERY:  All designer brand name products are shipped from United Kingdom and no extra VAT or taxes are payable for delivery of these products within EU. However, all promotional and budget products are shipped to the Buyer directly from Hong Kong so, where applicable, the Buyer will be treated as the private importer of these products and the Buyer will be responsible for payment of any import duties or taxes. Buyers in countries outside of the EU will be responsible for any payment that may be due for local import duties or taxes on all of our products. SelectSpecs will notify the Buyer when the Goods are ready to be dispatched. SelectSpecs will ensure that they are packed safely and securely to protect them in transit and that they are marked in a proper manner and in accordance with any legal requirements and any requirements of the carrier. The Goods will normally be sent by the appropriate mail service depending on the location of the place where they are dispatched and the place where they are to be delivered. Delivery will be taken to have occurred when the Goods are delivered to the address stated by the Buyer in the order.

15.  OWNERSHIP AND RISK: All risk as to loss of or damage to the Goods will pass to the Buyer on delivery to the address stated in the order. Legal ownership of the Goods will pass to the Buyer immediately before we despatch the product provided that SelectSpecs has received payment of the Contract Price in full in cleared funds and no other payments are outstanding from the Buyer in respect of any other Goods supplied by SelectSpecs. In a case where the Buyer provides SelectSpecs with his existing glasses for SelectSpecs to measure the pupillary distance, or for SelectSpecs to fit new prescription lenses into the frames, the risk as to loss of or damage to those glasses or frames remains the Buyer’s risk unless SelectSpecs has failed to take reasonable care of them. The Buyer must recognise that, since spectacle frames which are not new are more brittle or more fragile than new frames, breakages can occur when fitting new lenses into them. SelectSpecs will only be liable to compensate the Buyer for loss of or damage to the Buyer’s existing glasses or frames if SelectSpecs has failed to take reasonable care in handling them or in fitting new lenses, or has failed to ensure that they are packed safely and securely to protect them in transit when returning them to the Buyer. In all cases, SelectSpecs will not be obliged to refund the postage costs paid by the Buyer in sending his existing glasses to SelectSpecs, whether this is done for SelectSpecs to measure the pupillary distance, or to fit new prescription lenses, or for any other reason.

16.  EXAMINATION ON DELIVERY: The Buyer must examine the Goods as soon as reasonably practicable after delivery and preferably within 3 working days to check that they are the correct Goods to be supplied under the contract and are not damaged. If the Goods appear to be incorrect, the Buyer must not use them. The Buyer must inform SelectSpecs as soon as reasonably practicable and must return them to SelectSpecs in accordance with Paragraphs 24 to 29.

17.  DAMAGE OR LOSS IN TRANSIT: The Buyer must inform SelectSpecs as soon as reasonably practicable if the Goods are not delivered by the expected date or if they appear to have been damaged in the course of delivery to the Buyer. In the case of Goods which appear to be damaged, the Buyer must return the Goods to SelectSpecs together with all the original packaging. SelectSpecs will examine the Goods and if SelectSpecs accepts that they were damaged in transit, SelectSpecs will repair or replace the Goods (at the option of SelectSpecs) without charge and will refund the reasonable postage costs paid by the Buyer in returning them to SelectSpecs. In the case of Goods which appear to have been lost in transit, the Buyer will be required to complete a non-delivery report form provided by SelectSpecs. SelectSpecs will investigate the matter and may make inquiries with the carrier to determine whether the Goods have been lost. If SelectSpecs finds that the Goods have been lost in transit, SelectSpecs will replace them without charge, except in case where Paragraph 11 (Availability) or Paragraph 12 (Changes made by Manufacturer) applies, in which case the provisions of those Paragraphs will apply, or where the Parties agree that SelectSpecs will refund any payment of the Contract Price already made by the Buyer instead of replacing the lost Goods.  

18.  CANCELLATION: The Buyer will have the right to cancel the contract at any time before the end of 7 working days beginning with the day after the Goods are delivered to the Buyer, without giving any reason for cancelling it. This right is given to the Buyer by the Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 2000. However, in accordance with those Regulations, this right does not apply to any Goods which have been made to the Buyer’s own specification or to the individual requirements of the Buyer. The right to cancel the contract therefore does not apply to any prescription glasses to be provided by SelectSpecs or any new prescription lenses to be fitted to the Buyer’s existing spectacle frames. To exercise the right of cancellation in cases where the right exists, the Buyer must send written notice of cancellation to SelectSpecs before the end of the period of 7 working days referred to above, by post or by fax or by email, stating that the Buyer is cancelling the contract. The day on which the notice of cancellation is posted or sent by fax or email will be treated as the day on which notice of cancellation is given. Paragraphs 19 to 21 apply in such cases. If the Buyer wishes to cancel the order in the case of any prescription glasses or lenses, where the right of cancellation under this Paragraph does not apply, or if the Buyer wishes to change the order in such a case, the Buyer will be liable to pay SelectSpecs the full cost of the lenses if work has already begun in producing the lenses, or a reasonable proportion of the cost if the order process has already started, so as to compensate SelectSpecs fully for the actual and reasonable costs incurred in proceeding with the order.

19.  RETURN OF GOODS ON CANCELLATION: On cancelling the contract under Paragraph 18, the Buyer will be under a duty to take reasonable care of the Goods, if they have been delivered, and to return them to SelectSpecs at the Buyer’s expense as soon as reasonably practicable. The Buyer must not use the Goods if he chooses to cancel the contract, since the purpose of cancellation is to restore both Parties to the position they would have been in if the contract had not been made. In returning the Goods, all risk as to loss of or damage to the Goods will be the Buyer’s risk until they are received by SelectSpecs. SelectSpecs will not be required to refund the postage costs paid by the Buyer, except in a case where SelectSpecs has supplied alternative Goods under Paragraph 12(b), in which case SelectSpecs will refund the Buyer’s reasonable postage costs provided that the Buyer is entitled to a refund of the Contract Price under Paragraph 20.

20.  REFUND AFTER CANCELLATION: SelectSpecs will examine the Goods as soon as reasonably practicable after they have been returned by the Buyer. Provided that the Goods are complete and have not been used or damaged between delivery and their return by the Buyer, SelectSpecs will refund the whole of the Contract Price to the Buyer, including the original delivery charge and Value Added Tax. The refund will be made promptly and no later than 30 days after the notice of cancellation was given.
 
21.  RETURN OF GOODS TO BUYER AFTER CANCELLATION: If the Goods have been used or damaged between delivery to the Buyer and their return to SelectSpecs, the Buyer will not be entitled to any refund of the Contract Price under Paragraph 20. Unless otherwise agreed between the Parties, SelectSpecs will then return the Goods to the Buyer and will be entitled to charge the Buyer for SelectSpecs’ reasonable postage costs in returning them to the Buyer by means of an appropriate mail service determined by SelectSpecs.

22.  MANUFACTURER’S WARRANTY: SelectSpecs will supply the Goods to the Buyer with the benefit of any warranty given by the manufacturer. The terms of any such warranty will be taken to be included in the contract between SelectSpecs and the Buyer. Any Goods which fail to meet the standards provided by the manufacturer’s warranty must be returned to SelectSpecs, at SelectSpecs’ expense by refunding the reasonable postage costs paid by the Buyer, for repair, replacement or refunding the Contract Price in accordance with the terms of the warranty. If the Goods are not defective within the terms of the warranty, they will be returned to the Buyer at the Buyer’s expense, unless any other provisions of these Terms and Conditions give the Buyer a right to reject the Goods or to cancel the contract under Paragraph 18.

23.  QUALITY AND FITNESS: The Goods will be of satisfactory quality and will be fit for all the purposes for which Goods of the kind in question are normally supplied. These are requirements made by the Sale of Goods Act 1979. The quality of the Goods includes their state and condition, appearance and finish, freedom from minor defects, durability and safety. SelectSpecs does not provide any services by way of maintenance or repair of the Goods once they have been supplied to the Buyer in good condition and in compliance with all other requirements of the contract. SelectSpecs will not be liable for any damage to the Goods caused by any misuse, mistreatment or other failure to take care of the Goods by the Buyer or any other person following delivery.

24.  REJECTION BY REASON OF DEFECTS: The Buyer may reject the Goods in the case of any defect in workmanship or materials or any other matter resulting in the Goods not being of satisfactory quality or reasonably fit for the purpose for which such Goods are normally supplied, or in the event that the Goods do not comply with the requirements of the contract in any other respect, including any failure to correspond with the description required by the contract. In the case of prescription glasses or lenses, this includes any case where it appears to the Buyer that the prescription of the lenses does not match the prescription stated in the order. If the Buyer considers that the Goods are defective or do not comply with the requirements of the contract, the Buyer must inform SelectSpecs as soon as reasonably practicable after discovering the defect. Paragraphs 25 to 29 apply in such cases.

25.  RETURN OF REJECTED GOODS: If the Buyer rejects the Goods in accordance with Paragraph 24, the Buyer must return them to SelectSpecs as soon as reasonably practicable after discovering the defect. If the Buyer is found to be entitled to a refund of the Contract Price in accordance with Paragraph 27, SelectSpecs will refund the reasonable postage costs paid by the Buyer in returning the Goods to SelectSpecs, as stated in Paragraph 27.

26.  EXAMINATION OF REJECTED GOODS: SelectSpecs will examine the Goods as soon as reasonably practicable after they have been returned by the Buyer. If it appears to SelectSpecs, or any expert consulted by SelectSpecs, that there was no defect in the Goods or failure to comply with the requirements of the contract when they were delivered to the Buyer and the Buyer disagrees with that opinion, the Parties may appoint an independent expert to examine the Goods and report to the Parties as to the condition of the Goods or any other matter which caused the Buyer to reject them.

27.  REFUND IN THE CASE OF DEFECTIVE GOODS: Where SelectSpecs agrees that the Goods were defective or failed to comply with the requirements of the contract when they were delivered to the Buyer, or an independent expert appointed by the Parties reports that they were defective or failed to comply with the requirements of the contract, SelectSpecs will refund the full Contract Price to the Buyer promptly and in any event within 30 days after the Goods are confirmed as defective by SelectSpecs or by the independent expert. This right of refund does not apply to prescription glasses or new prescription lenses fitted to the Buyer’s existing frames in which case the Goods will be refunded or repaired or replaced at the option of SelectSpecs. SelectSpecs will also refund the reasonable postage costs paid by the Buyer in returning the Goods to SelectSpecs.

28.  REPAIR OR REPLACEMENT OF DEFECTIVE GOODS: This Paragraph applies as an alternative to a refund of the Contract Price under Paragraph 27. At the option of the Buyer, SelectSpecs may repair the Goods, replacing any part as necessary, where it is practicable for SelectSpecs to do so, and return the Goods to the Buyer. If the Goods supplied are prescription glasses or new prescription lenses fitted to the Buyer’s existing frames, at the option of SelectSpecs, SelectSpecs  may refund or repair or replace the defective Goods and return the Goods to the Buyer. As a further alternative, at the option of the Buyer, SelectSpecs may replace the defective Goods with other Goods which comply with the requirements of the contract, where such Goods are available to SelectSpecs, or with any other Goods which are available to SelectSpecs and acceptable to the Buyer. If the Buyer chooses to receive replacement Goods of a higher or lower price than the Goods originally ordered under the contract, the Buyer will pay an appropriate further sum to SelectSpecs or SelectSpecs will refund an appropriate sum to the Buyer. Where the Goods are repaired or replaced under this Paragraph, SelectSpecs will refund the reasonable postage costs paid by the Buyer in returning the Goods to SelectSpecs and will pay the cost of returning the repaired Goods or delivering replacement Goods to the Buyer.

29.  RETURN OF NON-DEFECTIVE GOODS: Where the Parties agree that there was no defect in the Goods or failure to comply with the requirements of the contract when they were delivered to the Buyer, or where an independent expert appointed by the Parties reports that there was no defect or failure when they were delivered to the Buyer, SelectSpecs will return the Goods to the Buyer and will not be required to refund the postage costs paid by the Buyer in returning them to SelectSpecs. SelectSpecs will be entitled to charge the Buyer for the actual and reasonable costs of examining the Goods, including the cost of any examination by an independent expert. SelectSpecs will also be entitled to charge the Buyer for the cost of any repair or replacement of parts carried out by SelectSpecs at the request of the Buyer and the reasonable cost of returning the Goods to the Buyer by means of an appropriate mail service determined by SelectSpecs.

30.  PATENTS AND TRADE MARKS: SelectSpecs will take all necessary action to ensure that the sale of the Goods to the Buyer will not infringe any third party’s intellectual property rights, namely any patents, trade marks, service marks, design rights, copyright, trade or business names or other similar rights, whether or not such rights are registrable in the United Kingdom. SelectSpecs will take legal responsibility to pay all sums which the Buyer would be liable to pay, including all reasonable costs incurred by the Buyer, in respect of any claims made against the Buyer where the possession of the Goods involves any actual or alleged infringement of the intellectual property rights of any third party.

31.  PERSONAL INJURY LIABILITY: SelectSpecs will pay appropriate compensation in respect of any death or personal injury which is caused by any defect in the Goods or any negligent or other unlawful act or omission by SelectSpecs. This includes SelectSpecs taking legal responsibility to pay all sums which the Buyer would be liable to pay, and all reasonable costs incurred by the Buyer, in respect of any claims made against the Buyer by any other person.

32.  GENERAL LIABILITY OF SELECTSPECS: SelectSpecs will be liable for any losses or expenses reasonably incurred by the Buyer which are the reasonably foreseeable result of a breach of these Terms and Conditions by SelectSpecs or any other unlawful act or omission by SelectSpecs. In the case of any defect in the Goods where no personal injury is caused, the liability of SelectSpecs will normally

Χρειάζεσαι Βοήθεια; Εξυπηρέτηση Πελατών: Δευτέρα - Παρασκευή από 09:00 έως 14:30 & 17.30 - 21.00 , Σάββατο 09:00 έως 14:30, Τηλ: 28310 54540 Email: sales@seesmart.gr